Polski rynek na wyroby spirytusowe, szczególnie w kategorii czystej wódki, kurczy się z roku na rok. Zupełnie inaczej wygląda sytuacja na zagranicznych rynkach, gdzie znacznie zwiększył się eksport rodzimych alkoholi.
W dniach 6-7 marca tego roku w Mikołajkach odbył się VIII Europejski Kongres Samorządów. Prezes ZP PPS, Witold Włodarczyk wziął udział w tym wydarzeniu.
Prezes ZP PPS, Witold Włodarczyk w rozmowie z redaktorem Wprost.
Drożyzna uderzyła w rynek wyrobów spirytusowych w Polsce. Branża odczuła wzrost cen i spadek sprzedaży wódek. Producenci chcą wprowadzenia dwóch bardzo ważnych zmian w ustawie. Może to stać się jeszcze w tym roku.
Sejm właśnie przyjął ustawę budżetową na 2023 rok, w której znajdzie się podatek akcyzowy na alkohol, piwo, wino i napoje fermentowane, wyższy o 5%.
W Europie toczy się aktualnie dyskusja na temat planu Irlandii dotyczącego umieszczania ostrzeżeń zdrowotnych na butelkach alkoholi, tak jak dzieje się to w przypadku papierosów.
W ostatnim czasie branża spirytusowa w Polsce odnotowała spadek zainteresowania i sprzedaży produktów. Według najnowszych danych, rynek spirytusowy w Polsce zmalał o ponad 5% w ciągu ostatniego roku.
Witold Włodarczyk, prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy podsumowuje miniony rok na rynku i przepowiada przyszłość branży. - Gdyby to był taki „zwyczajny rok”, jakich wiele obserwowaliśmy przed pandemią i wojną w Ukrainie, moja odp
Piwo od początku roku podrożało o 12 proc., producenci wódki już dwa razy w tym roku podnosili ceny. A będzie jeszcze drożej, bo czeka nas podwyżka akcyzy. Piwo od początku roku podrożało o 12 proc., producenci wódki już dwa razy w tym roku podnosili ceny.
– Polacy coraz bardziej cenią produkty regionalne o wysokiej jakości, do których konsumenci nie mają dostępu lub jest on ograniczony. Sprzedaż przez internet to szansa dla wytwórców tych produktów – mówi Witold Włodarczyk, Prezes Związku Pracodawców Polski