Samoregulacje

Samoregulacje

Branża spirytusowa od kilku lat rozwija samoregulację, dążąc do jak najwyższych standardów etycznych w prowadzeniu działalności biznesowej. Członkowie ZP PPS mając na uwadze specyfikę produktów, które oferują klientom, często nakładają na siebie ograniczenia wykraczające poza normy prawne czy regulacje ustawowe.

Samoregulacje

Kodeks dobrych praktyk marketingowych

W 2011 r. opracowano Kodeks dobrych praktyk marketingowych, zgodnie z którym promowanie napojów spirytusowych musi się odbywać zgodnie z prawem, dobrymi obyczajami i w żaden sposób nie może zachęcać do nieodpowiedzialnej konsumpcji czy nadużywania alkoholu. W 2012 r. przyjęto „Procedurę postępowania do kodeksu”. Procedura ta określa zasady postępowania w przypadku naruszenia kodeksu przez któregoś z sygnatariuszy. W przypadku naruszenia zasad kodeksu członkowie mogą zdecydować o usunięciu danej firmy ze Związku.

Deklaracje RDM

Z inicjatywy ZP PPS w 2012 r. członkowie podpisali deklarację w sprawie informacji na etykietach dotyczącej odpowiedzialnego spożycia alkoholu (RDM). W deklaracji członkowie wyrazili wolę zamieszczenia powyższej informacji do końca 2015 r. na etykietach wszystkich wyrobów spirytusowych wprowadzanych do obrotu w Polsce. Informacja może mieć formę strony internetowej np. www.pijodpowiedzialnie.pl lub znaków graficznych.