Szefowie trzynastu czołowych firm alkoholowych na świecie (w tym członkowie ZP PPS: Bacardi-Martini, Brown-Forman, Diageo oraz Pernod Ricard) podpisali 9 października 2012 r. w Waszyngtonie porozumienie dotyczące współpracy na rzecz ograniczenia skutków nieodpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Koncerny zobowiązują się do realizacji 10 działań celowych w ciągu najbliższych pięciu lat, w pięciu strategicznych obszarach, takich jak:
ograniczenie spożycia alkoholu przez osoby nieletnie,
umacnianie i rozbudowywanie kodeksów działań marketingowych,
przekazywanie konsumentom informacji i odpowiedzialne wdrażanie innowacji produktowych,
walka z pijanymi kierowcami,
zapewnienie poparcia sprzedawców dla ograniczania skutków szkodliwej konsumpcji alkoholu.
Realizacja zobowiązań będzie podlegać audytowi firmy zewnętrznej, a jego wyniki zostaną przekazane opinii publicznej.