Branża spirytusowa od kilku lat rozwija samoregulację, dążąc do jak najwyższych standardów etycznych w prowadzeniu działalności biznesowej. Członkowie ZP PPS mając na uwadze specyfikę produktów, które oferują klientom, często nakładają na siebie ograniczenia wykraczające poza normy prawne czy regulacje ustawowe.
W 2011 r. opracowano Kodeks dobrych praktyk marketingowych, zgodnie z którym promowanie napojów spirytusowych musi się odbywać zgodnie z prawem, dobrymi obyczajami i w żaden sposób nie może zachęcać do nieodpowiedzialnej konsumpcji czy nadużywania alkoholu. W 2012 r. przyjęto „Procedurę postępowania do kodeksu”. Procedura ta określa zasady postępowania w przypadku naruszenia kodeksu przez któregoś z sygnatariuszy. W przypadku naruszenia zasad kodeksu członkowie mogą zdecydować o usunięciu danej firmy ze Związku.
Biuro ZP PPS
ul. Trębacka 4, lok. 111
00-074 Warszawa